Løbende forhandlinger for Dagrofa
Dagrofa
Hovedudfordring
Ydelser
Dagrofa ønskede indsigt i, hvordan salgstal, omsætning, overskud, pris og kundevaner udvikler sig op til et år frem i tiden. Målet var at kunne forhandle stærkere med leverandører, nedbringe spild og fastsætte bedre priser.
Af hensyn til fortrolighed kan vi ikke vise billeder fra Dagrofas interne systemer i denne case. Men der kan læses nemmere om projekt her, https://fodevarewatch.dk/Detail/article16377129.ece
Vi hjalp Dagrofa med at opbygge en forecasting-model, der kan forudsige fremtidige salgstal for alle individuelle varer – samt de nøgletal, der er tæt forbundet hermed.
Modellen kombinerer økonomisk og statistisk modellering med maskinlæring og er skræddersyet til Dagrofas forretning. Løsningen er fuldt integreret i Microsoft Power BI, hvilket giver Dagrofa en brugervenlig platform til visualisering og løbende opfølgning.
Med forecasting-modellen har Dagrofa fået et stærkt beslutningsværktøj, der skaber værdi på flere niveauer:
-
Stærkere leverandørforhandlinger med indsigt i fremtidige salgsmønstre.
-
Mindre spild gennem præcis viden om efterspørgsel.
-
Bedre prisfastsættelse baseret på data og ikke mavefornemmelser.
-
Større gennemsigtighed i salg og kundeadfærd.
På bundlinjen betyder det reducerede omkostninger og øget indtjening – og et klart datadrevet grundlag for Dagrofas fremtidige beslutninger.
Henrik, Kategorichef i Dagrofa
Indholdsfortegnelse
Øvrige cases
Lad os snakke om jeres udfordringer
Kontakt os i dag for en uforpligtende dialog om jeres behov, og lad os sammen finde den rette løsning